NABÓR NA STANOWISKO - STRAŻNIK

NABÓR NA STANOWISKO - STRAŻNIK

Komendant Straży Gminnej Gminy Stare Babice ogłasza nabór na wolne stanowisko pracy Strażnika

w Straży Gminnej Gminy Stare Babice.

                                                                                                                                                       

 

 

 

SGSB.110.54.2022                                                                                                                                                                                             Stare Babice, dnia 09.03.2022r.

 

 

Do głównych zadań Strażnika Straży Gminnej będzie należało wykonywanie zadań
w zakresie 
ochrony i porządku publicznego na terenie Gminy Stare Babice wynikające z art. 11 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1763) oraz

w wydanych na jej podstawie rozporządzeniach wykonawczych, a także aktach prawa miejscowego, a  w szczególności:

  • ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych;
  • czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego - w zakresie określonym
    w przepisach o ruchu drogowym;
  • kontrola publicznego transportu zbiorowego - w zakresie określonym w 45 ust. 1 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2021r. poz. 1371 z późn.zm);
  • współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomocy w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń;
  • zabezpieczenie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów i dowodów, do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalenie, w miarę możliwości, świadków zdarzenia;
  • ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej;
  • współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych;
  • doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca ich zamieszkania, jeżeli osoby te zachowaniem swoim dają powód do zgorszenia w miejscu publicznym, znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu albo zagrażają życiu
    i zdrowiu innych osób;
  • informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie
    i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw
    i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi;
  • konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb gminy.

 

Wymagania konieczne:   

  • posiadane obywatelstwo polskie;
  • ukończenie 21 lat;
  • korzystanie z pełni praw publicznych;
  • posiadanie co najmniej wykształcenia  średniego lub średnie branżowe;
  • posiadanie nienagannej opinii;
  • sprawny pod względem fizycznym i psychicznym;
  • nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za ścigane z oskarżenia publicznego
    i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;
  • ma uregulowany stosunek do służby wojskowej.

Osoby ubiegające się o przyjęcie do pracy w charakterze strażnika podlegają obowiązkowym badaniom lekarskim i psychologicznym.

 

Wymagania pożądane:

 

  • ukończony kurs podstawowy dla strażników gminnych (miejskich),
  • prawo jazdy kat. B,
  • znajomość regulacji prawnych z zakresu:
  • Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych (Dz. U.z 2021 r.poz.1763), a także w wydanych na jej podstawie  przepisów wykonawczych,
  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 450 z późn.zm)
  • Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2021 r. poz. 1973 z późn. zm),
  • Ustawa z dnia 20 maja 1971r. Kodeks wykroczeń (Dz.U.z 2021 r.poz. 2008 z późn.zm)
  • dyspozycyjność, punktualność, rzetelność, odpowiedzialność, obowiązkowość, komunikatywność, odporność na stres, umiejętność pracy w zespole,
  • znajomość obsługi komputera w zakresie MS Office.

 

 

Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

 Stanowisko pracy mieści się w budynku biurowym zlokalizowanym w Starych Babicach przy ul. Rynek 21, posiadającym bezpieczne warunki pracy. Jest to budynek jednopiętrowy, przystosowany do  przemieszczania  się osób na  wózkach inwalidzkich. W budynku znajduje się winda dla osób niepełnosprawnych i nie występują bariery architektoniczne w dostępności do pomieszczeń biurowych. Stanowisko pracy związane jest z przemieszczaniem się po terenie gminy oraz pracą w pomieszczeniu biurowym na pierwszym piętrze wewnątrz budynku, obsługą komputera oraz urządzeń biurowych. Na stanowisku pracy brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym.

 

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnoprawnych w jednostce:

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Straży Gminnej Gminy Stare Babice, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze, jest niższy niż 6%.

 

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • list motywacyjny – własnoręcznie podpisany,
  • życiorys z przebiegiem nauki i pracy zawodowej (Curriculum Vitae), własnoręcznie podpisany,
  • kopia dowodu osobistego (potwierdzenie obywatelstwa i danych osobowych),
  • kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
  • zaświadczenie o ukończeniu kursu podstawowego dla strażników gminnych (miejskich) opcjonalnie (jeżeli osoba posiada),
  • kopie świadectw pracy oraz innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (lub zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku kontynuacji zatrudnienia),
  • oświadczenie o posiadanym obywatelstwie,
  • oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • inne dokumenty np.: referencje potwierdzające kwalifikacje i umiejętności,
  • zgoda na przetwarzanie danych osobowych o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb tej rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781).

 

 

Osoby zainteresowane prosimy o składanie  kompletu dokumentów

w terminie  od 14- 25 marca 2022 r.

 do Straży Gminnej Gminy Stare Babice

Sekretariatu (pok. 45) 

Lub przesłać pocztą na adres:

Straży Gminnej Gminy Stare Babice,

05-082 Stare Babice,

ul. Rynek 21

 z dopiskiem na kopercie: „Nabór na Strażnika Straży Gminnej

(Decyduje data wpływu)

 

Dokumenty, które wpłyną do Urzędu powyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.

Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.stare-babice.waw.pl),  na tablicy informacyjnej  w siedzibie Straży Gminnej oraz Urzędzie Gminy Stare Babice.

 

  Uwaga:

 

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119), informuję, że:

  • Komendant Straży Gminnej Gminy Stare Babice jest administratorem  danych osobowych ubiegających się o zatrudnienie w Straży Gminnej Gminy Stare Babice;
  • kontakt do Inspektora Ochrony Danych: Urząd Gminy Stare Babice, tel. (22) 722-53-92, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.;
  • dane osobowe w zakresie określonym w art. 221 kodeksu pracy  będą  przetwarzane  w celu związanym z procesem rekrutacji nowych pracowników Urzędu, na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą;
  • pozyskane dane będą przechowywane przez okres trzech  miesięcy po zakończeniu rekrutacji i zatrudnieniu osoby wyłonionej w wyniku naboru (lub do momentu odbioru dokumentów przez kandydata po zakończonej rekrutacji), a następnie oferty złożone przez kandydatów zostaną komisyjnie zniszczone. Protokoły z posiedzeń Komisji do spraw naboru posiadają kategorię archiwalną A, natomiast pozostała dokumentacja przebiegu procesu rekrutacji jest przechowywana przez okres 5 lat, a następnie, po uzyskaniu zgody Archiwum Państwowego – brakowana (niszczona);
  • dane nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnione na podstawie przepisów prawa;
  • przysługuje Pani/Panu prawo do żądania dostępu do własnych danych, prawo do sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania;
  • może Pani/Pan w dowolnym momencie wycofać zgodę na przetwarzanie danych, co będzie skutkowało brakiem możliwości rozpatrywania Pańskiej kandydatury na późniejszym etapie rekrutacji;
  • przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Urząd Ochrony Danych Osobowych;
  • podanie danych wskazanych w ogłoszeniu o naborze jest obligatoryjne, a
    w pozostałym zakresie – dobrowolne. Niepodanie danych obligatoryjnych skutkuje brakiem rozpatrzenia kandydatury.

 

Andrzej Karpiński

 

Komendant Straży Gminnej